Za potrebe Jugoslovenske ratne mornarice od 1951. do 1957. godine u Titovom brodogradilištu u Kraljevici građeni su patrolni brodovi PBR klase ČO1/A i ČO1/B. Prvi izgrađeni brod je bio PBR-501, dok je poslednji PBR-524. Patrolni brodovi od PBR-501 do PBR-508 su iz klase ČO1/A, dok su od PBR-509 do PBR-524 iz klase ČO1/B.
Osnovna namena ovih patrolnih brodova bila je borba protiv podmornica. Pogonjeni su bili sa dva MAN-ova dizel motora. Opremljeni topovima od 76 mm i Bofors 40mm L60, kao i ježevima za izbacivanje dubinskih bombi, klizačima dubinskih bombi i bočnim bacačima dubinskih bombi. Od elektronske opreme posedovali su radar Decca 45 i SQL podvodni električni lokator (PEL), kao i Sperry ploter koji je bio povezan sa žiroskopom.
Patrolac, odnosno PBR 512 je napravljen 22.08.1952. godine. Bio je u upotrebi do 1972. godine. Služio je za nadzor i čuvanje državne granice SFRJ, da bi nakon upotrebe bio rashodovan. Potopljen je kao meta 1983. godine. Na brodu su dodatno postavljena 3 drvena jarbola i između njih je razvučena metalna mreža koja je služila da pojača radarski odraz za vreme vojne vežbe gađanja. Kao brod meta postavljen je negde ispred poluostrva Molunta, dok se gađalo iz Bigova. Patrolac je pogođen raketom KR P-20 koja je bila bez bojevog punjenja, već je samo posedovala odgovarajuću težinu tereta umesto eksploziva. Nakon pogotka rakete u brod, s obzirom na činjenicu da je korišćena inertna bojeva glava, brod je uzet u tegalj i pokušali su ga dotegliti u MTRZ Tivat, kako bi ga spremili za neko naredno gađanje. Operacija spašavanja broda je bila neuspešna. Kako je raketa napravila veliki otvor u nivou vodene linije, tako je brod u toku tegljenja primao puno vode koje pumpe nisu uspele da izbace iz trupa broda. U uvali Žanjic posada remorkera ga je otkačila i brod je potonuo. Sada služi kao ronilačka atrakcija.
Patrolac je ubedljivo najposećenija ronilačka lokacija na crnogorskom primorju, jer je sa svojom pozicijom pogodan za ronjenja svih ronilačkih kategorija. Vidljivost je dobra, jer je lokacija zaštićena od južnih vetrova, a strujanje mora minimalno. Dužina broda je 40 metara i leži na maksimalnoj dubini od 25 metara, na peskovitom dnu. Često se dešava da se na brod zakače ribarske mreže, pa je potrebano opreznije ronjenje. U prostorije broda je moguće uroniti, dok kroz bočne prozore ulazi dovoljna količina svetlosti tako da je moguće roniti i bez ronilačkih lampi, mada se njihova upotreba savetuje. U mašinski prostor je moguće ući kroz mašinski ulaz ili kroz ostavu mašinskog prostora. Na komandnom mostu ne postoje vrata tako da je moguće neometano ući i u taj prostor. U rupama nosača osovina se često mogu videti ugor ili murina. Na Patrolcu se takođe mogu videti jastozi i jata riba.